ha megnézzünk az eu közlekedési stratégjáit hosszú távon,láthatjuk,hogy a vasutat helyezik előtérbe a közúttal szemben.

sok nagy európai ország örülne,ha csak közelitenék vasúti pályák sűrűségét, egy főre jutó hosszát,a magyarországihoz képest.meg kellene becsülni ezt,amit sok pénzért épitettek a monarchiában,a királyi magyarországon,és többé-kevésbé azóta is fenntartanak.

ha ugyanis egy szakaszt bezárnak,nagyon gyorsan bodzaszedő fémtolvajok szétlopják azt, igen drága lesz a pótlásuk egyszer. remek példákat láthatunk erre az elcsatolt határ menti területeken.és a mercedes  gyár is azért jött kecskemétre,és nem temesvárra,mert oda már nem visz vasút,hisz a pályát egy jó darabon fölszedték. 

a máv régen igen komoly,nyereséges cég volt,megbecsült dolgozókkal,saját korházzal,és szállodákkal, valamint a hajózás  és közúti fuvarozás is oda tartozott. komplex szolgáltatást nyújtott, és jól ment a cégnek.

Fiumétől Gyimesbükkig hasonló, csodálatos pályaudvarok sorakoznak.

mostanában pedig inkább csak késések,lopások, végikelégitésektől hangos az egész, még véletlenül se foglalkoznak érdemi kérdésekkel. az erős volán-lobbi miatt még az únióval is teljesen szembe megyünk, kiváltságaikat még a hamarosan életbelépő tiltás előtt megerősitették...

a lényelg: vasutat preferálni,előtérbe helyezni, támogatni,feljeszteni aholcsak vala leraktak sineket...hogy új vonalak létesitéséről ne is beszéljünk...még.

azt pedig csak egy mondatban érintem,hogy igen jelentős és világszinvonalú mozdony és vagon gyártás volt itt,ugy egy évszázadig,amit szintén tönkretettek,és most vásárolhatunk jó drágán nyugati mozonyokat,holott ez inkább forditva volt...

Szerző: kAndrás

komment

Címkék: velemeny

süti beállítások módosítása